Felanmälan

Felanmälan görs till vår förvaltare Fastum, som har jourtelefon 90220.

https://www.90220.se/sidor/rostugnen

 

Anmälan görs i frågor som har med fastigheten att göra (vatten, el, etc). Fastum kontaktar i sin tur lämplig entreprenör. Kostnaderna debiteras föreningen, om felet handlar om allmänna utrymmen, lägenhetsinnehavaren om felet finns inne i lägenheten.
När det gäller fel inne i lägenheten - sånt som är lägenhetsinnehavarens ansvar - så står det naturligtvis var och en fritt att, om man så önskar, anlita annan entreprenör. Vad som är lägenhetsinnehavarens ansvar framgår av stadgarna, § 35 (se fliken "Om föreningen/Stadgar") och av fliken "Info A-Ö".

Byte av glödlampor i allmänna utrymmen ombesörjes av föreningen. Styrelsen säkerställer att det görs regelbunden kontroll och byte av trasiga lampor, men kontakta styrelsen vid behov!

Hissarna underhålls av Hissgruppen AB. 
Vid akuta stopp använd nödknappen inne i hissen eller ring Hissgruppens jourtelefon 08-213300
Ej akuta problem med hissen anmäls till hissansvarig i styrelsen (se under flik "Om föreningen" fliken "Styrelsen"). Denna kontaktar vid behov Hissgruppen. 

Skadedjur, t.ex. getingbo i/vid husen, anmäls till företaget Anticimex (vi har försäkring i Folksam). 


OBS! Du som gör en felanmälan som rör fastigheten och som ska bekostas av föreningen: var god meddela styrelsen per mail brfrostugnen(a)gmail.com. Inkludera namn på vem som ringt in, datum för felanmälan och felet det handlar om, så vi kan koppla det till kommande faktura. Avsaknad av korrekt information kan göra att styrelsen inte kan ta kostnaden som då faller på den som ringt in felanmälan.
Tack!

Uppdaterad senast: januari 2023.